sub 30, stylingMia Munteanu

Eat like a pro: power breakfast

sub 30, stylingMia Munteanu
Eat like a pro: power breakfast

Sunt raw. Sunt curate. Sunt sincere. Coșul meu e #foodtraveller pentru că se plimbă în fiecare săptămână mai mult decât călătoresc eu în tot anul. Pe la poalele Carpaților, apoi pe la Sfântul Gheorghe, mai face o vizită pe la Sibiu și se întoarce înapoi la București prin Tărtășești, județul Dâmbovița. #eatlikealocal, aproape toate alimentele din frigiderul meu provin din gospodăriile producătorilor locali sau din agricultură sustenabilă.

Pentru un începător să mănânci sănătos poate fi: plictisitor, crezi că nu ai foarte multe opțiuni, sau epuizant, de fapt ți-ai dat seama că ai prea multe idei și nu știi de unde să începi. Și desigur, și mie mi-a fost greu. Gluten free, less sugar, organic bites, no artificial taste, no additives, iar lista continuă. Cum știi ce să alegi? De unde știi ce să alegi?

Rule no.1: eat real food.

Rule no.2: ignore the rest.

Rule no.3: începe cu micul dejun.

Ce înseamnă 3 % migdale într-o cutie pe care scrie Lapte de Migdale? Ce se ascunde în restul procentului de 97 % ? De ce cereale cu aromă de ciocolată nu conțin cacao și ce înseamnă aromă artificială de ciocolată? Zmeura nu este zmeură, iar inelușele din cereale cu miere și scorțișoară, conțin de fapt doar 2% miere de albine și 0,3% scorțișoară.

Hei, nimic nu este ce pare a fi, nu-i așa?

Michael Polland, autor și realizator a unor serii diferite de documentare Netflix în ceea ce privește hrana sănătoasă, vorbește despre principiul celor 7 cuvinte:

🍋 eat food

🍓 not too much

🍏 mostly plants

Pe scurt: eat less from a box, more from the earth. Nu trebuie să-ți schimbi modul în care mănânci ci locul de unde îți alegi ingredientele. Mai puține produse ambalate în cutii, pungi și conserve și mai multe fructe și legume.

Peste 60 % din alimentația noastră este procesată, Michael a găsit chiar și o etichetă pentru această categorie: “Edible, Food-Like Substances”. Dacă un aliment sau un preparat are mai mult de 5 ingrediente probabil că ar trebui să-l pui înapoi pe raft, iar dacă pe spatele etichetei ai să găsești cuvinte pe care nu le poate pronunța un copil atunci probabil ceea ce urmează să cumperi nu se încadrează în lista de alimente pe care ai vrea să le mănânci. E simplu, nu este mâncare.

Cea mai sănătoasă zonă dintr-un supermarket este cea a legumelor și a fructelor, este și locul în care ai vrea să-ți petreci cel mai mult timpul. Check this out, un infografic cu top 15 dirty dozens pe care să le eviți și top 15 clean veggies pe care e ok să le aduci cu tine acasă. Și desigur, aici găsești o listă cu ingredientele pe care ar fi bine să le cumperi întodeauna dintr-o sursă organică.

Una dintre cele mai procesate categorii de alimente dintr-un supermarket sunt cerealele and let me share with you an insight: etichetele cerealelor care vând promisiuni precum “sănătos” sau “silueta perfectă” sunt de fapt cerealele pe care ar trebui să le eviți.

Cereale pe care ar bine să le mănânci de fapt nu le găsești într-un magazin obișnuit, ci la plafar sau în magazine mici naturiste: hrișcă, quinoa, amarant, spelta sau fulgi de porumb. Toate sunt opțiuni fără zahăr pentru că cerealele naturale sunt sincere și așa ar trebui să fie atitudinea ta atunci când intri într-un magazin. Keep it real.

80% dintre cerealele pe care le găsești în lanțul industrial de producție, depăşesc cantitatea de 15 grame zahăr per 100 grame de produs, încălcându-se astfel recomandarea din Ordinul nr. 1563/2008 pentru aprobarea listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor. Hiperactivitate, this is what we actually buy.

Dar, nu-ți face griji, nu îmi doresc să te sperii, sunt aici să te ajut.


#eatlikeapro: power breakfast, 4 rețete

Am pregătit 4 rețete super clean, super fresh și super sweet. În loc de zahăr folosesc miere de rapiță, iar laptele de caju, migdale sau cocos îl prepar pe loc în doar 2-3 minute.

#powerbreakfast pentru adevărații campioni, un mic dejun hrănitor pe care poți să îl pregătești în combinații colorate, să îl iei cu tine #onthego sau să îl pui la pachet puștiului tău înainte să plece la grădiniță.

Inspirație găsești oriunde privești, universul creativ începe cu o linguriță. #eyecandy shots in the next to come.

Găsești rețetele la sfârșitul articolului, scroll down for more 👇

Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_10.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_3.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_4.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_11.jpg
_DSF3787.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_26.jpg

Căpșunele sunt pe locul 1 în topul fructelor cu numărul cel mai ridicat de pesticide, peste 22 de substanțe într-un singur fruct. Yup, întodeauna cumpăr căpșuni dintr-o sursă organică. Afinele au cea mai mare capacitate antioxidantă dintre toate fructele și o mareeee cantitate de vitamina C. Taste that! Fructele 👉poți să pui câteva în blender, dar păstrează și pentru decor.

Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_12.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_13.jpg

Tocmai am făcut trecerea de la un blender “generalist” de 400 de w la Beko ProWelllness cu care poți amesteca până și cele mai tari alimente, poți pregăti smoothie-uri, supe și lapte vegetal în doar câteva secunde. Power Blender-ul de la Beko este pur și simplu în viitor. Chiar, ai văzut First Man cu Ryan Gosling în rolul lui Neil Armstrong? Noul blender este un pas mic pentru mine, un pas mare pentru bucătăria mea.

Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_30.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_18.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_20.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_38.JPG
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_19.jpg
Breakfast smoothie bowl_Beko_Eat Like A Pro_22.jpg
Breakfast_Eat Like A Pro_Beko37.jpg

Ingrediente / Mod de preparare:

#eatlikeapro smoothie bowl no.1:

  • în blender: jumătate de nucă de cocos, 150 ml de apă, miere și un vârf de sare; o mână de fulgi de hrișcă; o linguriță de praf de aronia; 1 lingură de semințe chia

  • fructe pentru decor: mandarine, căpșune, afine

#eatlikeapro smoothie bowl no.2:

  • în blender: o mână de nuci de caju, 150 ml de apă, miere și un vârf de sare; 1 banană; 1 linguriță cu vârf de peanut butter, o mână fulgi de quinoa

  • fructe pentru decor: zmeură, mere, stafide jumbo

#eatlikeapro smoothie bowl no.3:

  • în blender: o mână de nuci de caju, 150 ml de apă, miere și un vârf de sare; un vârf de praf de spirulină; 3-4 linguri de cereale amarant expandate

  • fructe pentru decor: banană, kiwi, afine și câteva boabe de amarant (sunt biluțe mici)

#eatlikeapro smoothie bowl no.4:

  • în blender: o mână de migdale, 150 ml de apă, miere și un vârf de sare; o mână de cereale de secară spelta; jumătate de mango copt

  • fructe pentru decor: mango, căpșune, migdale zdrobite câteva

Laptele vegetal este foarte ușor de preparat și conține peste 50 % caju, cocos sau migdale pentru că tu decizi câte nuci urmează să folosești. Durează câteva secunde să pregătești orice fel de lapte cu Power Blender-ul de la Beko, dar dacă folosești un blender cu o putere mai mică atunci îți recomand să hidratezi nucile înainte cu cel puțin 1 oră. Am reușit să obțin un amestec cremos si omogen indiferent de duritatea ingredientelor. Breakfast plin de nutrienți și un blend de arome și culori.

🍊

How to eat like a pro?

  1. Buy real food.

  2. Do it yourself.

  3. Trust your source.

  4. Choose smart.

  5. Ask for help, hello technology, hello Beko. 

Mia este ninja manager la Mark si cofondator Yoga City. Terenul ei de joaca sunt deadline-urile si brief-urile de zi cu zi. Intre strategie si solutii de marketing, nicio zi nu seamana cu alta. Uneori pe platoul de filmare, alteori in brainstorming-uri cu echipa de creatie, biroul Miei este oriunde exista conexiune buna la Internet. In timpul liber incearca sa schimbe orasul prin proiecte curajoase si sanatoase: de la idei de business noi la coordonarea unor start-up-uri si initiative locale.