Project: cușcuș mediteranean

Project: cușcuș mediteranean

Gustos. Simplu. În doar 30 de minute, poate chiar mai puțin. O cină rapidă sau un prânz to go la birou? Salata mediteraneană de cușcuș se potrivește în orice moment al zilei, o iubesc.

Am citit de prea multe ori despre cușcușul cu boabe mari, însă este prima oară când îl folosesc într-o rețetă. De ce? Pentru că este foarte greu de găsit. De altfel, nici nu știam cum arată, ce gust are și cum îl pot folosi până să îl descopăr în magazinul celor de la Mediteranea. N-am stat prea mult pe gânduri, l-am adăugat în coș și am plecat în căutarea inspirației pe Pinterest. Salate calde, salate reci, în combinații cu legume de tot felul sau în deserturi, cușcușul este foarte ușor de folosit în orice rețetă. A fost dragoste la prima vedere. Acum este prezent tot timpul în dulapul meu din bucătărie. 

De această dată, am ales să pregătesc o simplă salată mediteraneană. Secretul ei? Mozzarella. Și legume din agricultură organică sau pe care le-ai ales chiar tu din piață. Știi că te încurajez să cauți legume adevărate, nu obiecte din plastic. Și îți mai spun un secret, cei care evită legumele nu știu ce gust au de fapt legumele. Îți mai aduci aminte de gustul roșiilor de la bunici? Cele pe care le mâncai goale pur și simplu? Ei bine, nu uita că rețetele simple au de fapt ingrediente bune. Poți să gătești fără efort doar atunci când ingredientele au gust.

Ingrediente:

  • 1 jumătate de cană de cușcuș grecesc

  • 1 cană apă

  • mozzarella

  • roșii
  • castraveți
  • mentă
  • pătrunjel
  • ulei de măsline
  • un strop de lămâie
  • oregano
  • sare

Mod de preparare:

1. Cușcuș: jumătate de cană de cuș cuș are nevoie de o cană de apă; fierbe apa și adaugă în ea puțină sare și un strop de ulei de măsline; în momentul în care apa începe să fiabă > adaugă cușcușul; fierbe cușcușul pentru 5-8 minute (asemenea pastelor, poți încerca boabele pentru a verifica dacă sunt fierte în interior); oprește focul și lasă cratița 1 minut pe aragaz cu focul stins; scoate cușcușul și adaugă-l sub jetul de apă rece într-o strecurătoare; clătește cușcușul cu apă rece pentru a opri procesul de fierbere și pentru a obține un cușcuș bob cu bob care nu se lipește.

2. Salata: adaugă cușcușul într-un bol înalt, adaugă roșiile tăiate pe jumătate, castraveții taiați mărunt, pătrunjelul tocat mărunt, frunze de mentă, un pic de ulei de măsline, un strop de lămăie, puțină sare și un vârf de oregană; amestecă ingredientele împreună și verifică gustul, e bun? 👌

Atât de simplu.

Servește-l ca atare, depozitează-l în frigider pentru ziua următoare și ia-l cu tine la birou sau combină salata mediteraneană cu pâine prăjită și hummus. Iar seara, înainte de somn, poți să-ți prepari un ceai de verbină.

Lista de cumpărături:

Cușcuș din făină de grâu dur ecologic cu șofran și ulei de măsline. Legume fericite. Mozzarella cherry. Limonadă asortată cu microplante. Ceai verbină.

Mozzarella si cuscus grecesc_The Nature Project.JPG
Ceai Verbena lamaie_The Nature Project.JPG
Cușcuș sanatos cu mozzarella si legume proaspete The Nature Project.JPG
Cuscus castraveti rosii menta oregano microplante limonada organica cooperativafrufru_The Nature Project.JPG
CusCus grecesc.JPG
Verbina ceai digestie usoara_The Nature Project.JPG

Mia este ninja manager la Mark si cofondator Yoga City. Terenul ei de joaca sunt deadline-urile si brief-urile de zi cu zi. Intre strategie si solutii de marketing, nicio zi nu seamana cu alta. Uneori pe platoul de filmare, alteori in brainstorming-uri cu echipa de creatie, biroul Miei este oriunde exista conexiune buna la Internet. In timpul liber incearca sa schimbe orasul prin proiecte curajoase si sanatoase: de la idei de business noi la coordonarea unor start-up-uri si initiative locale.