sub 30Mia Munteanu

Project: orezul e simplu

sub 30Mia Munteanu
Project: orezul e simplu

Orezul. Îl iubim în multe feluri. Simplu sau cu legume, plin de condimente sau semințe, tras în tigaie sau în preparate mai sofisticate. Un ingredient care nu lipsește niciodată din bucătărie pentru că este atât de simplu de pregătit și pentru că e gata mereu pentru idei noi.

Atunci când orezul este așezat lângă alte ingrediente, precum ciupericile, ardeiul roșu sau semințele de dovleac, întreaga farfurie poate deveni un prânz numai bun de luat la birou.

O rețetă sub 30 de minute care te lasă să improvizezi și să adaugi oricând alte legume.

Trebuie să știi că nu căntăresc niciodată ingredientele și că am învățat în timp să echilibrez cantitățile în funcție de consumul meu obișnuit, rețeta de mai jos este pentru 2 porții.

Ingrediente

  • o cană de orez (nu foarte plină)

  • un dovlecel

  • o ceapă galbenă

  • două mâini de ciuperci

  • un ardei gras roșu

  • o mână de merișoare, semințe de dovleac, migdale

  • ulei de cocos

  • ulei de măsline

  • sare

Mod de preparate

1. Orezul: la o cană de orez adaug două căni de apă, pun apa la fiert, presar un strop de sare și un vârf de ulei de măsline în apă; atunci când apa începe să fiarbă este semn că pot adăuga orezul în apă. Amestesc din când în când pentru a mă asigura că orezul nu se lipește de cratiță. Odată fiert, îl strecor și îl spăl cu apă rece pentru a opri procesul de gătire. Îl trag în tigaie împreună cu semințele gata pregătite (vezi pasul 2) și puțină sare. Folosesc ulei de cocos.

2. Semințele: încing tigaia și trag semințele cu sare pentru a le prăji, timp de 2-3 minute. Nu folosesc ulei de cocos sau măsline la acest pas.

3. Legumele: încing tigaia și adaug o linguriță de ulei de cocos; aici arunc legumele tăiate și mici și mari și le trag în tigaie, timp de 5-7 minute.

Good to know

  • aleg uleiul sau untul de cocos aproape pentru orice preparat pe care îl pot trage în tigaie
  • aleg să prăjesc întodeauna semințele pentru că acestea sunt crude și îmi doresc să obțin un preparat echilibrat
  • găsești orezul în multe forme, fiecare soi are timpul lui de fierbere, verifică pe etichetă care este acel timp, încearcă pe cât posibil atunci când ai mai mult timp să alegi orez integral cu un timp de fierbere mai ridicat (30-45 de minute)
  • truc pentru migdale: uneori aleg să hidratez migdalele înainte să le folosesc pentru că sunt mai ușor de crănțănit
  • truc pentru dovlecel: îl tai felii și îl freci cu puțină sare, apoi îl lași într-un castron până când te decizi să îl gătești, ai să observi că în 2-3 minute dovlecelul a lăsat apă în castron și asta înseamnă că nu o să mai lase așa multă apă în tigaie
  • găsești acest preparat și în meniul celor de la Bistro Raw Vegan

La cumpărături

Semințele de dovleac și migdalele sunt cumpărate la kilogram (mult mai eficient pe termen lung) din Piața Obor (etaj 1) sau din magazinul online Bio Super Foods. Ulei de cocos Biona Organic din magazinul online Vegis. Orez alb basmati de la Republica Bio. Merișoare de la Solaris. Legume din piața Obor.

 
Orez cu legume_The Nature Project.jpg
 
Reteta pranz sanatos si rapid_The Nature Project

 

 

 

Mia este ninja manager la Mark si cofondator Yoga City. Terenul ei de joaca sunt deadline-urile si brief-urile de zi cu zi. Intre strategie si solutii de marketing, nicio zi nu seamana cu alta. Uneori pe platoul de filmare, alteori in brainstorming-uri cu echipa de creatie, biroul Miei este oriunde exista conexiune buna la Internet. In timpul liber incearca sa schimbe orasul prin proiecte curajoase si sanatoase: de la idei de business noi la coordonarea unor start-up-uri si initiative locale.